Kiistelty asia ihmisten keskuudessa. Eikä suotta. Mistä sen oikeasti tietää, että koska on oikeasti rakastunut? Oikeasti.

Kuka sen muka määrittelee? Eikö tärkeintä kuitenkin ole, että itse tuntee olevansa rakastunut?

Mutta mitä se rakkaus sitten on? Paljon kysymyksiä tulee nyt, mutta eikös se ole suurten arvoitusten väistämätön seuraus!

Huomaan, että vaikka olen ollut jo kolmen ihmisen kanssa parisuhteessa, niin vieläkin kyselen. Kyselen, vaikka neljäs on jo kierroksessa. Miksi kysyn? Eikös se pitäisi tietää? Jotkut sanoo, että sen vain tietää.

Sen vain tietää.

No ei kyllä välttämättä tiedä. Minä luulin edellisessä suhteessa rakastavani. Kahta ensimmäistä suhdetta ei katsota tähän kuuluvaksi, koska minä tiedän varmasti, etten heitä rakastanut. Mutta tämä kolmas suhde, (menitkö sekaisin jo?) Muistan ajatelleeni usein, että suhteessa on kyse TAHDOSTA rakastaa, koska naimisiin mennessäkin kysytään TAHDOTKO rakastaa. Minun mielestä tämä on niin wanha jäänne ajoilta, jolloin mentiin naimisiin ennemminkin pakosta kuin rakkaudesta. Että tarvitaan oikein töitä tehdä, että suhde pysyisi kasassa. No matter what. Minä yritin TAHTOA rakastaa. No ei se kuulkaa kullat ihan niin mene. Jos tarttee miettiä, että kyllä mun tarttee nyt tahtoa kovasti rakastaa, niin mennään perse edellä puuhun.

Mistäkö olen viisastunut näin ylimaallisen perhanan paljon? Siperia opettaa. Tämä neljäs ukko, jonka kanssa nyt seurustelen, on opettanut sen mulle. Mä en enää yritä TAHTOA rakastaa, vaan rakkaus toiseen tulee luonnostaan. Mun ei tarvitse yrittää mitään. Mä olen. Rakastunut.

Se, mitä mä enää yritän, on pitää suhteen hyvinvointia yllä näyttämällä Rakkauteni sanoin ja teoin. Olenhan minä muutenkin parisuhteessa kovinkin "kyyhkyläinen", eli ah niin ikuinen Romantikko. Näytän välittämiseni sanoin ja teoin joka päivä. Mutta nyt erona on Aidon Rakkauden lisäksi myös se, että tämä nykyiseni osaa ottaa vastaan romanttiset eleeni, ja joskus jopa voittaa minut olemalla romanttinen yli minun mielikuvitukseni!

Kaikkein parasta on, että nykyinen kumppanini on tehnyt minulle selväksi kaiken. Tiedän varmasti, mitä mieltä hän on minusta. Tiedän varmasti, että hän välittää, Rakastaa ja haluaa olla kanssani. Minun ei tarvitse epävarmana arvailla.


Niin mitä Rakkaus on? Minä sanoisin, että se on selkeyden ja rauhallisuuden Valo, joka poistaa kaikki varjot sielusta ja sydämestä. Se on KOTI, jossa voit olla oma itsesi, tuntea olevasi turvassa, ja saat osaksesi hellyyttä.

Sitä on Rakkaus.